Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cara Setting Ringtone Untuk iPhone 6

Beberapa hari yang lalu ada rakan-rakan yang bertanya kepada saya macam mana nak tukar iPhone 6 punya ringtone kepada lagu-lagi yang disukai. Sebenarnya pengguna-pengguna iPhone misalnya ada yang masih tidak tahu cara untuk menukar ringtone di iPhone masing-masing. Saya rasa most of them tahu but ada segelintir new users yang maybe tak tahu bagaimana caranya. Prosesnya amat mudah sekali saya pasti sudah banyak tutorial ini di laman carian google namun saya inginkan kongsikan cara saya setting ringtone iPhone 6 saya. 

Pertama sekali, sila pastikan iPhone korang memiliki apps ring.tones & iTunes kalau tiada sila download di App Store dan Apple website untuk iTunes kerana kedua-duanya ini percuma sahaja. Kemudian sambungkan iPhone dengan laptop.

  1. Buka apps ring.tones di iPhone korang.
  2. Select lagu yang korang suka dan edit bahagian yang korang suka contoh bahagian chorus.  Kemudian save lagu tersebut. Fyi, apps ini hanya membenarkan durasi lagi selama 30 saat sahaja.

 


          3. Setelah selesai buka iTunes di laptop korang.
          4. Klik pada Apps di Itunes dan klik sekali lagi ring.tones.
              Sila ikut no di gambar. 




Kemudian akan jadi seperti gambar dibawah diamana korang kena klik ikut no tu dan save lagu tersebut dalam mana-mana folder di desktop.






Macam gambar diatas klik desktop akan keluar beberapa folder boleh pilih folder apa pun then tekan select folder.



Gambar ni menunjukkan saya simpan lagu Marvin Gaye dalam file pictures dan folder blog item.




Selepas dah simpan dlm folder korang kena tekan Tones di iTunes pada masa yang sama pada new tab buka folder yang korang simpan lagu td dan kecikkan folder tu mcm dalam gambar supaya senang nk drag dalam Tones. Lihat gambar macam mana saya drag lagu masuk ke Tones. 




Dah selesai drag lagu korang tekan sync. OK before sync pastikan semasa drag, lagu masuk dalam file Tones. Sebelum sync check dalam file Tones lagu dah betul masuk atau tidak. Kemudian baru sync. Kalau tak masuk korang drag sekali lagi.

Finally pergi setting check dekat sounds then ringtone korang dah tak bosan lagi dah.
Yeayyyyyyyyy   ^_______^






Semoga berjaya. Kalau tak faham sila tanya ok. Kalau berjaya sila komen "BERJAYA". Senang saja once korang dh mahir confirm celah gigi je buat benda ni.





Terima Kasih Kerana Membaca . Saya Sayang Anda :)

No comments:

Post a Comment