Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meluangkan Masa Bersama Kawan-Kawan

Cuaca sejak akhir-akhir nie memang panas betul. Kadang sekejap panas sekejap hujan. Kalau antibodi badan tak kuat mesti mudah jatuh sakit. Saya pun baru baik dari selesema je. Sepupu saya dah 3 orang dah kena demam campak. Hmm saya berharap mereka cepat sembuh. Lepas balik dari kenduri dekat kampung saya bergegas pulak bersiap nak pergi jumpa dengan kawan-kawan.

Petang-petang macam nie pekena cendol memang sedap. Tambahan pula, anak saya pun nak kena jaga jugak. Tak susah sangat nak jaga anak saya yang sorang nie. Anak tekak saya cuma perlu disumbatkan dengan makanan je nt tak la meragam ke hapa kan. Kami menikmati cendol di kedai Pak Nik Cendol yang terletak di Bakar Arang Sungai Petani. Kedai nie berhadapan dengan RHB Bank je.


Eksyen je lebih nie sebenarnya dah habis pun cendol pulut nie. Untuk pengetahuan warga Sungai Petani yang belum pernah datang ke sini, korang boleh la datang ke sini untuk mencuba cendol nie. Memang sedap, tak terlalu manis tapi lemak. Saya pilih cendol pulut. Selain cendol pulut tak silap saya ada jugak cendol jagung. Ada pelbagai menu lain lagi disini antaranya ais kacang, bihun sup, laksa dan lain-lain. 


Masa mula-mula masuk tu memang ramai sangat orang tengah menikmati hidangan masing-masing. Memang berpusu-pusu la orang mai kat sini. Riuh macam rumah kenduri je. Saya agak terkejut masa first time ke sini sebab kedai nie dulu kedai bapak saudara saya meniaga ikan bakar. Dah lama tak ke kedai dia tak tahu pulak dia dah pindah kedai. Lokasinya berdekatan masjid je. Saya rasa pelik sebab tengok banner "Cendol Pak Nik" bila masuk tengok susun atur semua berubah lepas tu saya call mak saya dan barulah saya tahu cerita sebenar. Hahahaha aik blogger budak jahat pun ada ? 


p/s: sakit perut dek kenduri banyak sgt saya makan -__-


Terima Kasih Kerana Membaca . Saya Sayang Anda :)

11 comments:

  1. omo.. cendolll! my favourite >< dahlah tgh panas sekarang ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula mmg sedap dimakan waktu panas macam nie ^_^

      Delete
  2. Amboi2, buat meleleh air liur ja! Saya tengah puasa ni! Hihihi.. Slrrpp.. XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha, maaf ler awak nt buka puasa beli cendol k ^_^

      Delete
  3. Best pekena cendol panas2 ni.. Sg Petani.. rindunya sama sg petani. Dulu selalu sy lepak2 kt sg petani. Dulu sy dok kuala ketil n selalu ke sg petani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh, duduk mana skg ? mai ler singgah sungai petani awak jika ada kelapangan. dh banyak yg berubah ^_^

      Delete
  4. betul.. panas sungguhla sekarang.. huhu.. sedapnya nengok dia makan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula awak, saya pun dok berpeluh je cuaca panas nie

      Delete
  5. amboi. licin mangkuk cendolnya.. hehe

    ReplyDelete
  6. Cendol should be perfect right now hehehehehe

    ReplyDelete