Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sakit Hati dan Marah

 
 
 
Aku akui aku seorang yang cepat naik darah terutama kalau orang yang dekat dengan aku buat sesuatu yang menaikkan kemarahan aku.Kadang marah tu buat aku rasa sakit hati yang amat sangat rasa nak tumbuk,sepak terajang semua ada.*selalunya bantal aku la yang menjadi mangsa

Aku cuba untuk kawal perasaan marah tu sekarang nie dan alhamdulillah berkat aku amalkan menyebut nama Allah(Ya Latif 10x)Maksudnya Yang Maha Lembut/Halus sebelum nak tidur aku berjaya kurangkan kemarahan aku dan rasa nak marah pon dah tak membuak macam dulu.Apapun SABAR tu penting.

Cara Mengatasi Kemarahan
 
"Apabila seseorang kamu marah,sedang dia berdiri maka duduklah,jika marahnya berhenti maka baiklah,jika belum maka hendaklah dia berbaring" -HR ABU DAUD

Maka kepada sesiapa yang panas baran tu korang tolongla kawal perasaan marah tu.Marah nie boleh memutuskan hubungan silaturahim dan membinasakan diri sendiri.Apapun kena sabar banyak2.Orang yang sabar tak akan rugi bahkan Allah sayang orang yang penyabar ^_^
 
 



Terima Kasih Kerana Membaca . Saya Sayang Anda :)

4 comments:

  1. bila marah, eyqa suke tulis pew yg eyqa rase..
    pastu buang.. and then eyqa dah ok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohh , masing2 punya cara melepaskan kemarahn tetapi jangan buat sesuatu yg diluar batasan sudah :)

      Delete
  2. yaya pon baran sikit punyer org..hehe
    tp semenjak dah dewasa ni pndai kawal mrah dah..
    paling teruk pon diam seribu bhsa smbil wat muke msam..
    dan paling cool wat muke 'tak taw'..hehe ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la dengan saya tarik muka masam pastu hempas pintu bilik kuat2. teringat masa tak berapa nak matang dulu :D

      Delete