Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cara Buat Aiskrim Sendiri Ala-Ala Nestle Paling Senang

 
 
Ihsan Google

Woot dah lama rasanya tak post.Malam nie aku nak ajar cara nak buat aiskrim paling senang dalam dunia.*Perghhhh tipu je Aiskrim nie memang senang nak buat kalau kau tu memang tak reti nak masak pon komfem aiskrim nie kau reti buat sebab senang sangat.Kat rumah aku banyak stok aiskrim nie. Resepi ini diperoleh daripada guru chinese sekolah aku. Puan Law Soo Wan.

Aku suka buat banyak-banyak sebab adik aku suka makan.Macam-macam perisa ada.*kayy tipu

Bahan-Bahan :
Gula 2 camca (ikut sudu korang la jangan sampai tak rasa)
Telur 1 biji
Susu cair 1 tin
Overlett 1camca
Esen Vanilla 1 camca
Perisa
Cara Nak Buat :
1.Masukkan gula,telur(putih telur je),overlett,susu cair dan esen vanilla ke dalam bekas.Kemudian putar sehingga kembang.
2.Seterusnya masukkan perisa dan putar sehingga sebati agar tak berketul.
3.Tuangkan kedalam bekas dan simpan ke dalam peti ais semalaman.
3.Kalau nak masukkan oreoke chipmore ke roti,buah apa-apa jela pastikan korang dah kecil-kecilkan benda2 tu dan campak je kat dalam bekas tu.
5.Aiskrim sedia dimakan :)

**AWAS JANGAN LETAK AIR SEMASA BUAT AISKRIM NIE**

p/s:Aku suka letak gula banyak bila buat aiskrim nie


Terima Kasih Kerana Membaca . Saya Sayang Anda :)

18 comments:

  1. dalam peti ais belambakkan :D

    ReplyDelete
  2. kalaw tak masuk kan telur apa jadi erk??

    ReplyDelete
  3. Nak tanya sikit cik....'overlett' tu ap ya...?

    ReplyDelete
  4. nak tanya sikit cik....'overlett' tu ap ya....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. overlett tu sejenis bahan yg digunakan untuk melembutkan kek dan mengentalkan kek. Jadi tuntuk bagi aiskrim tu lembut kena letak lah overlett tu

      Delete
    2. salam..
      kalo kaco guna senduk je blh x??? sbb sy xdak mixer...huhuhuhu

      Delete
    3. hurmm boleh kot tapi kena kuat la kalau tak kembang tak jadi aiskrim tu. Tapi bagi saya baik guna mixer :)

      Delete
  5. salam.. nk tny, kalo pukul guna senduk je blh x sbb xda mixer...

    ReplyDelete
  6. salam, kenapa hanya perlu gunakan putih telur sahaja? kalo campur kuning telur ape jadi ye? please advise. TQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau guna telur kuning bau hanyir pulak aiskrim tu nt nak makan pun tak lalu :)

      Delete
  7. Salam, kenapa hanya perlu masukkan putih telur ye? kalo campur kuning telur sekali ape jadi ye? Please advise. Tq.

    ReplyDelete
  8. salam, kenapa hanya perlu gunakan putih telur sahaja? kalo campur kuning telur ape jadi ye? please advise. TQ

    ReplyDelete
  9. Boleh guna blender kot kalau tak de mixer. Rasa mcm nak buat skrg. Perasa je tak de. Huhu

    www.prettyraudhah.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya guna senduk, blender un boleh asal kita kreatif dan paling penting adunan mesti kembang kalau tak tak menjadi la aiskrim tu perasa sirap pun boleh asal ada ape je semua takpe :)

      Delete
  10. dah try sedap! tq for this recipe ^_^

    ReplyDelete
  11. Kalau letak air semasa buat aiskrim jdi keras ke cmne ??

    ReplyDelete