Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Netbook 1Malaysia Punca Pergaduhan


Assalamualaikum uolls. Korang dah makan ke ? Saya dah makan dah. Straight to the point korang rase syok sangat ke dapat netbook 1Malaysia tu ? Bukan apa ada yang 
sampai gaduh bagai desebabkan oleh benda alah nie. Kenapa hari nie saya buka tajuk nie, sebab benda nie berlaku disekeliling saya sendiri. Saya sendiri yang mengalaminya.
Aduhai penat sungguh melayan orang macam nie. Netbook tu untuk sekarang nie dah macam keperluan kita kan. Nak cari maklumat apa2 memang mudah kalau ada internet yedok ?

Tapi janganlah disebabkan awak tak dapat netbook tu awak marahkan orang lain. Saya tak minta pon netbook tu. Cikgu yang kasi nama saya. Lagipun pada hari pemilihan tu 
saya tak datang sekolah pon. Bukan saya terhegeh2 nakkan benda alah tu. Orang yang nak bagi. Ada seorang kawan saya nie kata "Cikgu nie pehal ? Pilih bulu gila. Bagi kat budak kelas
depan je, kat budak kelas belakang tak kasi. Mecikk !" Alahai awak, kenapa fikir macam tu ? Janganlah sesama kengkawan kita gaduh. 
Saya pon tak pasti. Tapi dari beratus yang
memohon tu hanya 72 orang je dipilih. Itu pon ditapis terlebih dahulu. Ada yang kata kat saya "Ehh ko dah ada laptop en, pehal ko dapat pulak nie

Awak, kalau awak nak sangat benda tu, saya boleh cancel nama saya. Biar jelah awak yang dapat. Masalahnya bila saya tolak cikgu kata ini untuk awak. Awak layak dapat.
Emm entahlah pening la dengan manusia nie. Benda kecik macam nie pon boleh gaduh. Cikgu kata "Bukan cikgu taknak kasi kat dorang, cikgu takut dorang tak guna untuk
tujuan kebaikan jadi rugi la. Kat sekolah nie ramai lagi murid-murid yang betul2 perlukannhya" Jadi bukan soal pilih kasih disini. Satu isi rumah satu orang je dapat. Mungkin adik kau, abang
kau dah dapat sebab tu kau tak.


Lagipun bukan saya nak mempelekehkan netbook tu. Tapi ramai yang hantar gi kedai sebab cewwpartt rowwcarrkk la. All made in chinese. Nak format susah 
sebab bahasa dia china local 
punya. Harhar 



p/s : antivirus dah tamat tempoh. Ada cadangan tak antivirus apa yang bagus nak beli ? 



Terima Kasih Kerana Membaca . Saya Sayang Anda :)

1 comment:

  1. stay cool je sbb rezeki awk nk dpt kan.slm knl.

    ReplyDelete