Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Laporan Polis Telah Dibuat Berhubung Dakwat Kekal Yang Dikatakan Tidak Kekal

Sekarang nie isu hangat diperkatakan bahawa satu laporan polis telah dibuat berkaitan dengan dakwat kekal yang dikatakan tidak kekal. Dato Haron Din telah memuat naikkan gambar jari beliau setelah dicuci
dengan sabun biasa dakwat di jari tersebut dapat dihilangkan. 
Hal ini menjadi perbualan hangat di facebook sekarang adakah itu dakwat kekal atau tidak.
Aku tak pelik pun sebab dakwat kat jari mak aku senang je hilang after cuci dengan sabun.
Yee sabun biasa sabun cuci pinggan tulah. Takada tahan sampai 3 hari pun
Saya mendapati dakwaan yang mengatakan Dakwat Kekal kepada semua pengundi didapati tidak benar. Setelah setengah jam tangan saya dicalit dakwat itu, sampai ke rumah, saya membasuhnya dengan sabun biasa tanpa menggunakan chemical didapati kesan dakwat hilang. Saya segera membuat laporan Polis keran mensyakki ada penipuan samada pembekal dakwat itu menipu SPR Malaysia dengan sengaja membekalkan dakwat tidak kekal tetapi mendakwanya kekal .Ataupun sememangnya SPR Malaysia memesan dakwat tidak kekal tetapi mendakwanya kekal, yang seolah-olah SPR Malaysia menipu kerajaan dan seluruh pengundi, atau ada dalang lain disebalik insiden seperti ini. Sebagai rakyat perihatin saya memohon pihak berkuasa menyiasat segera perkara ini untuk rakyat mengetahui siapa penipu dan pembohong yang sebenarnya.


Sumber: Facebook Dato Haron Din


p/s : Taktahu lah. Korang gi cuci sendiri la jari tengok hilang ke tak. Kadang2 sabun pun memainkan peranan. Teringat pulak kisah tangan aku kena pencelup merah semasa buat darah palsu semasa bulan sains dan matematik. Tapi pewarna tu boleh hilang hanya dengan cuci menggunakan sabun yang aku buat experiment saponifikasi. Sabun yang aku buat dari minyak kelapa sawit tu. Wallahualam~

Terima Kasih Kerana Membaca . Saya Sayang Anda :)

1 comment:

  1. huhu..walaahualam la..harap keputusan nanti malam tak ada la kecoh2 di kemudian hari

    ReplyDelete