Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sesat Dalam Hutan

 

Sesat dalam hutan bukan benda yang menyeronokkan . Ingat boleh main-main ka . Ingat boleh dok uli-uli ka nie benda serius hang taw dak . Dah la masa tengah dok rest-rest tetiba ja semak yang kat depan tempat aku duduk tu bergoyang macam kena ribut . Terketaq-ketaq aku sampai nak terberak . Ada jantan pun tak boleh harap . Siap menyorok lagi kat belakang aku . Ada ka patut dia bagi golok tu kat aku suruh aku tetak ja benda yang dok goyang-goyang tu .

Eeee , geramnya . Kalau macam nie putus tunang la ! Bentak hati aku . Huh

Aku dengan dengan terketaq-ketaq pi kat semak tu nak tengok menatang apa ada tiba-tiba seekoq babi hutan meloncat keluar dari semak tu . Ya Allah ! Terkejut beruk aku . Aku terpana taktaw nak buat apa . Nie kalau babi nie ligan aku , sah tak cukup tanah aku lari . Dalam hati tak habis-habis mintak doa kat Allah agar natang nie pi main jauh-jauh . Yang si jantan tu pulak siap panjat pokok lagi untuk selamatkan diri . Aku cemna ? haihh tak guna sungguh pentingkan diri la jantan tu . 
Aku dengan beraninya ambil golok tu sua kat muka babi tu sambil menjerit kata " Hang pi main jauh-jauh , jangan dok kacau aku . Kalau hang kacau aku aku cari bini hang sampai dapat pastu aku sula sampai mampoihh ! Baru hang taw . " Ayat yang kat belakang tu aku kata dalam hati ja . Tak terluah sebab ketaq kot .
Babi tu ushaa aku macam tak puas hati ja . Aku taktaw nak buat apa dah . Nie antara hidup dan mati aku . Walau camna pun aku kena buat perhitungan dengan babi tu .Akhirnya aku buat keputusan untuk tetak babi tu . Masa aku angkat golok nak tetak dia tiba-tiba dia rebah . Aikk ? aku pun pelik pehal ngan babi nieh . After aku selidik barulah aku taw yang babi tu rebah sebab kena sumpit dengan orang asli. 

p/s: perangai manusia cepat berubah

Terima Kasih Kerana Membaca . Saya Sayang Anda :)

2 comments:

  1. ingatkan pengsan sebab terkejut. hik3

    ReplyDelete
  2. ahaha , mula nak pengsan juga .tapi tetiba ja dapat kekuatan .

    ReplyDelete