Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Juara Adik-Adikku Musim ke 3

 

//Assalamualaikum . Apa khabar iman anda sekarang nie ? Hari nie aku nak cerita sikit pasal program adik-adikku yang telah tamat kemarin . Sapa tengok semalam ? Cer angkat kaki tengok mai aku nak kira ramai tak ? Hmm , entah-entah hampa layan tv9 kot . Aku suka la program-program macam nie untuk kanak-kanak . Lebih baik budak-budak nie diisi dengan ilmu agama daripada dok tengok program bercorak hiburan semata-mata . Cer tengok nie juara program realiti adik-adikku musim ke tiga nie 
 
Nurussyahamah Taqiah Bt Nurus Najmi 
Apa yang aku boleh katakan tetang dia nie ialah dia nie seorang yang bermotivasi tinggi . Cara dia masa menyampaikan pidato selama 5 minit yang diberikan tidak disia-siakan . Menusuk jugak dalam fikiran aku dia nie . Aku rasa dia nie memang boleh pergi lebih jauh lagi dalam bidang taranum . Mana nak mewakili negara pulak ka . Dulu dia dah mewakili Malaysia ke Pertandingan Tilawah Al-Quran Peringkat Kebanggsaan untuk kanak-kanak la . Suara dia perrghh memang sedap arr . Tunggu ar supuluh tahun lagi mesti dia berjaya punya . Sejuk mata aku tengok .

Peserta nie tak kurang hebat jugak . Dia nie aku taw staii lawak dan gila-gila . Aku suka dia nie . Geli hati tengok dia semalam , bersahaja ja dia kat atas pentas tuh . Kalau aku la mesti tergagap-gagap . Nama dia Afiqah dari Brunei . Wah orang Brunei lho . Adik memang ada bakat  . Bagus aku harap nanti dia terus berjaya dan sudi menyumbang bakti kat negara kita , mendidik kanak-kanak kat sini . Tak silap aku dia menag tempat ketiga .

 
Aku harap tahun depan ada lagi program realiti nie . Sebenarnya ada lagi tapi aku tak larat dah nak taip . Mak tu dok bising-bising . Akhir kata semoga yang menang mahu pun yang tak menang terus berjaya dalam menyebarkan dakwah Islam . Insyaallah .

Terima Kasih Kerana Membaca . Saya Sayang Anda :)

No comments:

Post a Comment