Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mat Bangla Wayar Putus

 
 
Assalamualaikum . Apa khabar iman hampa sekarang ? Alhamdulillah iman aku pun dalam keadaan baik je nie . Nie aku ada benda nak cerita . Kemarin mak lang aku pergi kenduri . Jadi mak aku tak ada pembantu nak tolong dia kat kedai . Mak suruh adik pergi teman sebab aku malas sikit . Ahaha , dalam pukul empat , adik ada call ,  suruh aku datang kedai bawak lappy sekali sebab dia kata boring kat kedai .
 
Bila dah sampai kat kedai tuu , takda orang pun . Aku macam biasa la dok melantaklah kat kedai . Lagipun kedai mak kita kan . Masa tengah makan tuu , ada bangla nie mai kedai . Tengok gaya macam balik sembahyang Jumaat sebab baju melayu dia tak tukaq lagi pun . Nak dijadikan cerita dia tanya mak ada tak air panas . 

Mak ada ada la . Pastu dia mintak teh o panas . Takpala , mak pun buat la kat dia . Aku duduk dekat meja hujung dengan adik aku . Bangla tu plak duduk kat meja depan kira bertentangan dengan meja kami la . Aku nampak bangla tu dok buat isyarat tangan apa taktaw kat bawah meja . Haree ! Lucah betol . Pastu dok panggil-pangil aku . Aku buat tak taw jelah .

Dia tak puas hati sebab aku buat tak taw ja , pastuh dia pi ketuk meja makan tu . Memang &*@#$^& betul la . Habis tersedak aku sebab terkejut dah la aku tengah makan laksa masa tue . Ya Allah macam aku nak baling ja kasut aku kat bangla tu . Perit tekak tuhan ja yang taw . Laksa tue wey . Cuba hampa try tersedak laksa tengok . Urghh , seksa gak arr . 

Lepas dia minum teh o dia tu  , aku ingat ke dia dah blah . Rupanya dia ada lagi kat situ . Dok cangak apa pun aku tak taw . Masa dia bagi duit kat mak tu , dia baca mantera apa taktaw kat duit tu pastu dia hembus-hembus kat duit tu . Bongok punya bangla . Orang kalau nak santau tak main arr buat depan-depan . Bodo ! Masa dia nak start moto tuh , dia pulas minyak kuat-kuat . Alah nak tarik perhatian orang lettew . Coihh , Tak kelapaq pun nak tengok .

Series dia pulas minyak kuat gila . Macam nak tercabut ekszos moto kriss yang dia naik tu . Duit yang dia bagi tu , mak koyak , pastuh lempaq kat dalam longkang . Aku pun cepat-cepat baca ayat kursi dan beberapa doa pelindung sapu kat muka . Err , takmau ahh satgi nak belajaq asyik teringat kat bangla tu ja . Adik pun sama jugak . Alhamdulillah setakat la nie tak adak apa-apa pun la . 
 
Nota kaki : Jangan nak santau orang sangat weh . Masuk neraka nanti . Tuhan marah weh

Terima Kasih Kerana Membaca . Saya Sayang Anda :)

No comments:

Post a Comment